perjantai 25. tammikuuta 2013

Tammikuun blogihaaste


Eipä ole ollut eläkeläisellä aikaa vastata blogihaasteisiin, mutta nyt kun olen ottanut itselleni sapattivapaan vapaaehtoistöistä, niin kaiken kiireen keskellä vastaan tähän. Vink, vink olen varannut messupäivät vapaaksi :D

Tammikuun blogihaaste on
Puutarhani aarre. Haasteen takana on Kukkamessut Uusikaupunki 25.-26.5.2013 ja haasteaikaa tammikuun loppuun: Mikä kukka on sinun silmäteräsi puutarhassa? Vai siintääkö haaveissasi jokin aarre, jota halajat pihallesi tai parvekkeellesi?

Vastasinkin jo vanhalla postauksellani vuodelta 2011, mutta laitan vielä vuoden 2012 satoa näytille. Eli yksi puutarhani aarteista on viinikärhö (Clematis viticella 'Purpurea Plena Elegans'), jonka olen hankkinut vuonna 2006 Viron Jänedan kukkamessuilta. Se yllättää vuosi vuodelta kukinnalla, joka ylittää kaikki odotukseni.


5 kommenttia:

  1. Millä konstilla tuon olet saanut noin runsaaseen kukintaan? Varmasti aina ohimennen kehunut sitä, siitähän kasvitkin tykkää.
    Minulla oli myös ennen kärhöjä, alppikärhöt varsinkin kukkivat, jalokärhöt eivät kovin runsaasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aivan ymmälläni. En ole tehnyt yhtään mitään, en lannoita, en... olen vain ihaillut ja ihmetellyt.

      Poista
    2. ...ja ihmetyksen välillä olen ottanut kuvia, kierrellyt pihaa kameran kanssa ja taas ottanut kuvia. Minua ei siis voi syyttää mistään :D

      Poista
  2. Ehkäpä kärhö on kasvanut ihailun voimalla. ;)

    Kiitos kommenteista, liityn lukijakuntaasi.

    VastaaPoista