sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Tunnustus: Uusi blogituttavuus




Sain uudelta blogituttavaltani Savea ja papua -blogista tunnustuksen! Tämä blogi tuntui heti niin tutulta ja läheiseltä. Hyötykasvit on yhteinen nimittäjämme.

Tunnustukseen kuuluu, että tunnustuksen antaja linkitetään omaan blogiin. Tunnustus tulisi jakaa viidelle uudelle blogituttavuudelle ja toivoa, että he jakavat tunnustuksen eteenpäin.

Olen viime aikoina lukenut kovin vähän uusia blogeja ja hävettää, kun vanhojakin tulee luettua harvakseltaan. Mietin, että mahtaako löytyä viittä uutta blogia! Viime kesän Vuodatuksen konerikko, vei jotenkin intoni lukea toisten ja kirjoittaa omaa blogia. Kuvat tietyntyyppisissä blogeissa on mielestäni ihan ehdotonta, ja jos kuvat häviävät on se sellainen harmistuksen paikka, että masentuuhan siitä.

Suurimmalla osalla uusista tuttavuuksistani on jo tämä tunnustus, joten ei tähän tunnustukseen varmaan kauhean vakavasti tarvitse suhtautua.

Värjärinpadassa on paljon mielenkiintoista luettavaa vanhoista perinteistä, lankojen värjäämisestä hapanleivän valmistukseen vanhalla menetelmällä. Blogia lukiessa vesi herahti kielelle ja toi mieleen tuoksuja lapsuudesta.

Toinen uusi, vanha tuttavani on Aimariin blogi KuvakirjeitäKarsikonperältä. Huomasin, että Värjärin padan Ilona on Aimariin sisko :)

Ja yllätys, yllätys! Myös kolmas uusi blogituttavani Leena Riihivillasta kuuluu edellisten kanssa samaan hengenheimoon. Kädentaitaja!

Olen ollut Enter ry:n jäsen yhdistyksen perustamisesta lähtien eli vuodesta 1997 lähtien. Yhdistys on viestintätekniikasta ja vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneiden ikäihmisten yhdistys. Opastamme senioreita käyttämään tietotekniikkaa ja verkkopalveluita arjen toiminnoissa sekä hyödyntämään kännyköiden monipuolisia toimintoja. Yhdistyksen jäsenlehti Ikinörtti on hiljattain uudistettu blogin muotoon ja ansaitsee mielestäni tunnustuksen.

Ja viides tunnustus menee Tapsan tablettitarinoille. En ole vielä rekisteröitynyt Twitteriin, mutta Tapsan innoittamana asia on harkinnassa.

9 kommenttia:

  1. kaunis kiitos mieltä lämmittävästä Sydän-tunnustuksesta Vallaton mummeli:))

    VastaaPoista
  2. Kiitos Vallaton mummeli:) Mä olen tosiaan huono laittamaan tunnustuksia eteenpäin, mutta kiitos siitä huolimatta!

    VastaaPoista
  3. Minä kiittelen ja hykertelen hyvilläni saamastani sydämellisestä huomioimisesta. Hyvän mielen se toi.
    Ihan oikein olet huomannut, Värjäri Ilona on pikkusiskoni, joka aloitti tämän blogittelun syksyllä. Minä vissiin jo 2007 kirjoittelin Freewebsissä kotisivuja, sittemmin Pollen saappaita ja kun ne hajosivat, siirryin bloggeriin.
    Kivaa tämä on ja suolana tietysti kommentit ja tällaiset kauniit huomioinnit, minkä minulle lähetit.
    No, saattaa kyllä olla, että hyllytän sydämen nytkin blogini oikeaan laitaan. Siellä sitä käyn ihailemassa.

    VastaaPoista
  4. Kiitos Vallaton mummeli. Tämä termi tunnustus on uusi minulle, kun olen vielä aloitteleva bloggaaja. Lisäsin omaan blogiini nyt blogiluettelon.

    VastaaPoista
  5. Onnea ansaitusta tunnustuksesta Vallaton! Olisipa mukava löytää sinut Twitteristä! Sen sukkelampaa Somea en keksikään. Enpä suuri julkaise siellä, koska mulla on vasta 6 seuraajaa, ja niistäkin pari semmoista jotka ovat vahingossa tupsahtaneet Twitteriin. Itse seuraan kaikkea mikä kiinnostaa, ja saan vinkkejä samankaltaisista seurattavista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis olet sitä mieltä, että sinne kannattaa liittyä? Kai sinne voi rekistetöityä nimenomaan Vallattomana, kun en muuten halua, että mua seurataan :) Tuota omaa seuraamista ajattelin, että tässä on täysi työ seurata ennestään tuttuja blogeja. Mihin joudun, jos lisää kiinnostavia seurattavia ilmaantuu!

      Poista
    2. Kannattamisesta en osaa sanoa... Minähän loin @Toinimarjatta-tilin tiedonhalusta ja uteliaisuudesta. Sinulla lienee sama ominaisuus ihan viran puolesta ;) Twitterin toiminta-ajatus näyttäisi olevan täysi julkisuus ja oman nimen käyttö (nimimerkin ohella). Olen ihan aloittelija, mutta varsin helpoksi huomaan. Lyhyet twiitit silmäilee nopeasti. Kirjoittaminen onkin vaikeampaa, kun pitää saada asiansa mahtumaan 140 merkkiin.

      Poista
    3. Mulla on sitten @vallatonm elikkä pääsin kirjautumaankin Vallaton mummeli -nimellä. En siis tällä omalla ainutlaatuisellani ;) Harjoitteluksihan se menee vielä jonkin aikaa. Ei aukea kaikki kommervenkit.

      Poista
    4. Hyvä. Lähdet liikkeelle varovaisesti :) Olen lukenut, että sinne voi perustaa useampiakin tilejä. Vaikka julkisemman sitten kun olet siellä kuin kotonasi. Löysin jo Enterin, ja ryhdyin seuraamaan.

      Poista